środa, 23 października 2019

Europa - Luksemburg - Useldange

Luksemburg to ewenement na skalę światową, jeśli chodzi o ilość wybudowanych tu zamków. Jeden z nich znajduje się w Useldange. 


Pół godziny drogi, kilkanaście kilometrów  od stolicy kraju rozciągają się piękne tereny. Pośród nich malutkie miasteczko w którym zachowały się ruiny dawnego zamku.

Można bezpłatnie je zwiedzić. Jest tam opisana historia zamku. Można wejść na wieżę i podziwiać przepiękne, rozległe tereny i zachwycać się widokiem. 

Na dziedzińcu odbywają się turnieje rycerskie, targi i warsztaty. Niedaleko możecie wynająć mały domek przypominający kształtem grzyby, orzechy lub żołędzie.

Z Luksemburga mozna pojechać  pociągiem do Mersh, a następnie  autobusem 445 lub 510. 

Wokół zamku jest kilka tras na piesze wycieczki pośród pól i lasów. Warto się tam wybrać, aby odetchnąć świeżym powietrzem i poczuć przestrzeń.

7 komentarze:

  1. Takie małe Państwo, a tyle rzeczy do zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog :) Dopiero na niego trafiłem a już nie mogę się oderwać. Świetne interesujące wpisy i dobrze sie to czyta, bo widać że macie lekkie pióro :) Zapraszam także do mnie na portal dotyczący tego jak zorganizować tanie podróże, dopiero zaczynam ale mysle ze mam sporo do przekazania, bo juz w podroży jestem od 4 lat bez przerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój blog jest bardzo ciekawy. Mam nadzieje, że dodasz kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie tam jest, klimatycznie. Nigdy nie miałem okazji jeszcze być w Luksemburgu, ale po zobaczeniu jak tam jest pięknie jestem pewien, że kiedyś się tam wybiorę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Luksemburg to piękne miejsce i wydaje mi się, że przez wielu z nas niestety niedoceniane. Jego potęgą są przede wszystkim piękne, zielone lasy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super blog. Jestem pod ogromnym wrażeniem, że można mieć taki talent do prowadzenia bloga. Czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. O jak jest duzo zamkow to ja bardzo chce do Luksemburga :) Uwielbiam zwiedzac, poznawac Polske i swiat, kocham architekture i zabytki. Cos pieknego. Zazdroszcze niezwyklej podrozy. Pozdrawiam serdecznie z Krakowa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią! To dla mnie ważne.

Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons